14.1 C
Budapest
April 18, 2024
2020 – 2024 © MOCOHU Magyarország Hírek, Hungary News
Image default
hirdetésjárványkoronavírusMAGYARORSZÁGmédiatortamrszreklámÜzleti tippekválság

Odavágott a reklámpiacnak a koronavírus-válság

A tavaly márciusban kezdődött koronavírus-válság a teljes kommunikáció iparágra is erősen negatív hatást gyakorolt, legmarkánsabban a második negyedévben. A nyári nyitás és az év végi kevésbé korlátozó gazdasági körülmények ellenére sem tudott a piac magára találni – fejtette ki Gulyás János, az MRSZ elnöke.

Az elmúlt öt évben a média sorrendjében nem történt változás, a legnagyobb szeletet (44,7 százalék) továbbra is a digitális terület hasítja ki a reklámbevételekből, a második helyen a televízió áll (26,7 százalék), a harmadik helyet pedig a sajtó foglalja el (15,4 százalék).

Csaknem minden médiaszegmens reklámbevételei jelentősen csökkentek 2020-ban. A legnagyobb, 59 százalékos esést a mozi szenvedte el, mert egyértelműen ez a korlátozások által az egyik legérintettebb piaci terület. A második legnagyobb, 11 százalékos csökkenést a rádiós piacon tapasztalták. A sajtó reklámbevételei 10,6, a közterületi reklám bevételei 10,2, a televízióé 3,8 százalékkal mérséklődtek.

Egyedül az online reklámpiacon következett be enyhébb növekedés. A digitális média az előző évekhez képest megtorpanó mértékben, de 5,5 százalékos növekedést tudott felmutatni – számolt be róla az MTI.

The post Odavágott a reklámpiacnak a koronavírus-válság first appeared on 24.hu.

Related posts

Rióban még bronzérmes volt, Tokióba ki sem jutott a férfi párbajtőrcsapat

MOCOHU

Morcheeba: A brexit tönkretette a brit zeneipart

MOCOHU

Közel 2 milliárd forintért árulják az OPNI egyik épületét

MOCOHU

DMCA.com Protection Status


Pin It on Pinterest

Share This